Veelgestelde vragen

Hieronder vind u het antwoord op veelgestelde vragen.

  • Mijn kind staat ingeschreven voor een locatie waar een wachtlijst voor is. Hoe lang kan het duren voor ik een plekje heb?
    Hoe lang uw kind moet wachten op een plekje is heel moeilijk tevoren aan te geven. Norlandia werkt wel met enkele voorrangscriteria (denk aan broertjes/zusje of kinderen die van het KDV naar de BSO doorstromen). Maar vaak is het afhankelijk van wanneer er een plekje vrij komt in een groep waar een kind met de leeftijd van uw kind in zou passen. Op elke locatie zijn altijd wel een paar erg drukke dagen (veel vraag naar opvang). Maar de medewerkers van de Klantendesk kunnen u wel vertellen of er op andere dagen of locaties nog wel opvangmogelijkheden zijn.

  • Kan ik ook flexibele opvang afnemen en wat kost dat?
    Onder flexibele opvang verstaat Norlandia dat uw kind niet altijd op vaste dagen in een week van de opvang gebruik maakt. Maar bijvoorbeeld op wisselende dagen. Afhankelijk van de keuze van de locatie en de beschikbaarheid kijken de medewerkers van de Klantendesk graag voor u wat de mogelijkheden zijn. In ieder geval moet er bij een flexibel opvangcontract altijd een gemiddeld aantal dagen per week worden afgenomen met een minimum van 1. En het rooster moet uiterlijk 1 maand voorafgaand aan de betreffende opvangmaand kunnen worden aangeleverd.

    De tarieven kunt u vinden op de website bij de betreffende locatie, onder het kopje inschrijven.

  • Wanneer word ik gebeld door de locatie voor de wendagen?
    De medewerker op de groep van uw kind zal uiterlijk 2 weken voor de start van de opvang met u een afspraak hebben gemaakt voor een intake gesprek. Tijdens dit gesprek worden ook de wen momenten met u afgestemd.
     
  • Hoe kan ik de locatie van mijn kind bereiken?
    Bij de start van de opvang van uw kind heeft u de telefoonnummers ontvangen van de betreffende locatie en/of groep van uw kind. Mocht u deze niet meer hebben, kunt u natuurlijk te allen tijde de Klantendesk bellen via 010 – 213 20 27. Zij kunnen u eventueel ook doorverbinden met de locatie waar uw kind zit.

    Overigens kunt u ook een berichtje sturen naar de groep van uw kind via het ouderportaal.

    Afmelden wegens ziekte of een andere reden kan ook via het ouderportaal.

  • Hoe kan ik inloggen op het ouderportaal?
    Bij een nieuwe plaatsing krijgt u ongeveer 6 weken voor de start automatisch inlog gegevens toegestuurd. Uw email adres is namelijk uw gebruikersnaam. De handleiding kunt u vinden als u bent ingelogd onder mijn vestiging.

    Mocht het u niet lukken om in te loggen, of heeft u geen link ontvangen, neem dan even contact op met de medewerkers van de Klantendesk via 010 – 213 20 27. Zij checken dan of uw email adres wel klopt.

    Ook als het aanvragen van een extra dag niet lukt, kunt u met de medewerkers van de Klantendesk contact opnemen.

  • Hoe vraag ik een extra/andere dag aan?
    Incidentele extra opvang vraagt u aan via het ouderportaal. De medewerker op de groep kan dan meteen de beschikbaarheid checken en uw aanvraag goedkeuren, afkeuren of een alternatief bieden. U kunt een extra dag aanvragen met uw tegoed of tegen extra facturatie. Wilt u structueel uw opvang dag wijzigen, stuurt u dan een email naar klantendesk@norlandia.nl                                                                                                                                                                                        
  • Waarom krijg ik toch een factuur in de vakanties terwijl ik dan geen opvang heb?
    Er wordt door Norlandia gefactureerd op basis van een gemiddeld aantal uren per maand. De uren opvang voor BSO en KDV zonder opvang in de vakanties zijn berekend op een volledig kalender- of schooljaar. Vervolgens worden deze uren over 12 gelijke maandtermijnen aan u gefactureerd. U hoeft dan ook uw kinderopvangtoeslag niet stop te zetten in de vakanties. Mocht u eerder stoppen en daardoor meer uren hebben afgenomen dan u hebt betaald, kunt u nog een nacalculatie verwachten.                                                                                                                  
  • Waar kan ik mijn vragen stellen over de factuur die ik heb ontvangen?
    Als u een vraag hebt over de samenstelling van uw factuur (het aantal uren of het totaalbedrag o.i.d.) neemt u contact op met de Klantendesk via nummer 010 – 213 20 27. Als u een vraag hebt over een herinnering, een betaling, een creditfactuur of een automatische incasso, dan neemt u ook contact op de Klantendesk via nummer 010 - 2132027.                                                                                                                                           
  • Ik heb een contract voor 46 weken opvang. wat gebeurt er als ik geen 6 weken vakantie opneem?
    Uw maandelijkse factuur voor opvang is gebaseerd op 46 weken per jaar. Mocht u toch meer opvang nodig hebben, dan u tevoren had bedacht is dat geen enkel probleem. De uren opvang die u meer afneemt dan aan u gefactureerd zijn, worden alsnog op basis van en nacalculatie aan u berekend.
     
  • Hoe kan ik opzeggen en wat is de opzegtermijn?
    - Opzeggen kan per email naar klantendesk@norlandia.nl.
    - De opzegtermijn bedraagt 1 maand.
    - Opzeggen kan per elke dag van de maand.

    Om de kwaliteit van onze dienstverlening te bewaken, vernemen wij graag de reden van de opzegging. Wij stellen het daarom zeer op prijs als u die in uw bericht vermeldt.

    Voor TSO Rotterdam geldt: opzegtermijn van 1 maand ingaande op de eerste van de maand volgend op de opzegging. Opzeggen TSO abonnementen via een email naar: klantendesk@norlandia.nl

  • Hoe wordt de factuur voor de tussenschoolse opvang berekend? (regio Rotterdam)
    Aan het begin van het schooljaar krijgen we de roosters van de scholen. Aan de hand van dit rooster worden de overblijfdagen per schooljaar uitgerekend per dag. Vakanties, feestdagen en roostervrije dagen van de school worden niet meegeteld. Het totale aantal wordt dan verdeeld over 10 gelijke maanden aan u gefactureerd. ( Van september t/m juni)
     
  • Kan ik de plaats voor mijn kind tijdelijk stopzetten?
    Wij kunnen een plaats niet tijdelijk stopzetten. U dient de plaats geheel op te zeggen (met inachtneming van 1 maand opzegtermijn). Vervolgens kunt u weer opnieuw aanmelden voor de opvang. Houdt er dan wel rekening mee dat als er een wachtlijst is, u mogelijk niet meer terecht kan omdat de vrijgekomen opvangplaats wordt aangeboden aan een andere geïnteresseerde. U krijgt dan ook geen garantie op een opvangplaats bij opzeggen.
     
  • Ik heb een creditnota ontvangen. Hoe wordt dit verrekend?
    Als u een machtiging hebt afgegeven voor een automatische incasso, wordt de creditnota in de meeste gevallen in mindering gebracht op het incassobedrag van de volgende factuur.
    In alle andere gevallen kunt u contact opnemen met de Klantendesk.
     
  • Hoe meld ik mijn kind afwezig?
    U kunt uw kind afwezig melden via het ouderportaal. Als u dat 14 dagen van tevoren doet, ontvangt u een tegoed voor deze dag welke u binnen 2 maanden voor de afgemelde dag en 6 maanden hierna mag in zetten voor en andere (extra) opvangdag. Het goedkeuren van de extra opvang dag gebeurt door de medewerkers op de groep op basis van beschikbaarheid. Na 6 maanden vervalt het tegoed. Verder geldt dat er bij BSO niet meer dan 10 uur tegoed kan staan en voor KDV niet meer dan 30 uur. Om weer nieuw tegoed op te bouwen, moet eerst het oude tegoed worden opgemaakt.
     
  • Hoe kan ik mijn abonnement bij Olivier eet gezond (tijdelijk) stopzetten? 
    Als u met vakantie gaat, en gebruik maakt maken van de maaltijdservice van “Olivier eet gezond”, kunt u de maaltijd(en) van uw kind(eren) heel gemakkelijk pauzeren.

    Dat doet u als volgt:
    1. Ga naar https://oliviereetgezond.nl/bimbolamaaltijden/ Log in met uw accountgegevens.
    2.. Wanneer u bent ingelogd, ziet u het dashboard: “bestellingen en abonnementen.
    3. Klik op abonnementen en de status wordt geopend.
    4. Bij opties ziet u “Pauzeren – Annuleren” staan.
    6. Kies voor “Pauzeren” indien u na een aantal weken weer maaltijden wilt.
    bestellen. Kies voor “Annuleren” als u het abonnement wilt stoppen.

Contact

Staat uw vraag of antwoord er niet bij? Stel hem dan gerust aan een van de medewerkers op de Klantendesk.

Regiokantoor Rotterdam
Norlandia kinderopvang Regio Rotterdam
Willem Hedaweg 3
3043 AZ Rotterdam
Nederland

Telefoon: 010 - 2132027
E-mail: klantendesk@norlandia.nl